Strona główna


Mazowiecki o. Klubu Wartburga

Wstąp do Klubu!

Członkowie

Warszawa

Pruszków

Dotychczasowe zloty

Zapowiedzi zlotów

Klubowe gadżety

Przydatne adresy


Historia

Historia Wartburgów

Eisenach

Prototypy

Prospekty reklamowe

Produkcja/sprzedaż

Melkus


Galeria

Wartburg 1000

Wartburg 353

Wartburg 1.3

Wasze zdjęcia


Technika

Dane techniczne

Porady, Tuning

Testy Wartburga

Wykresy


Inne

Linki

Dlaczego Wartburg?

Redakcja Strony

Bibliografia

Elektryczny Wartburg

Wartburg jest idealny do takich przeróbek ! Piszę to po kilku jazdach, tak że wydaje się, że wiem co coś o tym.
Zalety Wartburga 353:

  • 1.Mała waga w stosunku do wielkości poj.

  • 2.Sprzęgło jednokierunkowe, w wersji fabrycznej (pozwala to na wyeliminowanie sprzęgła ciernego przy silniku elektrycznym)

  • 3.Konstrukcja na ramie ( pozwala to na chowanie akumulatorów i przekształcanie nadwozia bez narażania się na krytykę, że naruszyliśmy konstrukcję nośną)

    Wykonanie: Silnik 1000cm został usunięty a na jego miejscu został umieszczony silnik 10KW/75V 2800 obr/min. Całość zasilana jest z 14 akumulatorów 12V połączonych po dwa równolegle (by zwiększyć pojemność do 150AH) i 7 takich pareczek połączonych zostało szeregowo , co dało około 84V nap. stałego . By auto było można normalnie sterowć (płynnie) należało zastosować regulator prądu (kontroler) zastosowałem regulator produkcji Curtis. Układ dla bezpieczeństwa zabezpieczony jest 2 potężnymi stycznikami, które służą za wyłączniki.

    Nie jeżdiłem zbyt wiele, bo prostownik który zrobiłem okazał się nieodpowiedni do tego układu,dlatego musiałem go przerobić teraz ładuję baterie.

    Piersza jazda dała mi wiele radości rozpędzałem bez trudu się do 80/h, niestety przejechałem na nieładowanych akumulatorach około 40 km (może nieco mniej) i z braku dobrego prostownika musiałem przerwać swoje eskapady.

    Kilka cykli ładowania i eksploatacji da więcej informacji . Na razie cieszę sie, dzwiękem zespołu napędowego podobnego do hałasu wydawanego przez trolejbus.

    Auto zbudowałem w miarę szybko i poprawnie dzięki konsultacjom z panem Zbyszkiem Kopciem z Gdańska który jest pionierem w tej dziedzinie podaję link : http://www.pg.gda.pl/~jarguz/e-pojazdy.htm
    Jesli potrzeba więcej informacji jestem do dyspozycji.

    Pozdrawiam,
    Rafał Kotowski

    P.S. Auto nie przeszło jeszcze przeglądu z nowym silnikiem.

  • Wartburg Zone 2001-2005 copyright by JaNN, Papieju, Leloo & Sikor